Teknoloji

Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının raporları açıklandı

Teknolojinin hızla ilerlemesi ile vazgeçilmez cihazlarımız haline gelen akıllı telefonlar, günümüzde hayatımızın her alanında birçok ihtiyacımızı karşılayan arkadaşlarımız ve yardımcılarımız haline geldi. in vivo Türkiye’deki kullanıcıların telefon kullanım ve satın alma tercihlerini araştırmak amacıyla İzmir, İstanbul ve Ankara’da farklı mesleklerden 25-45 yaş arası orta segment akıllı telefon kullanıcılarına anket uygulanmıştır.

Vivo’nun araştırmasına göre kullanıcılar, daha akıcı bir deneyim için genellikle akıllı telefonlarını değiştiriyor. Ankete katılanların yüzde 54’ü telefonunu daha iyi bir deneyim için değiştirdiğini söylerken, yüzde 46’sı bozulma durumunda değiştirdiğini söyledi.

Araştırmaya göre her 4 kullanıcıdan 3’ü cep telefonu almak istediğinde internetten araştırma yapıyor. Araştırma karar sürecinde internet üzerinden araştırma yapanlar en çok Youtube’a baktıklarını belirtmektedirler. Araştırma, bu süreçte rastgele bir teknoloji sitesini ziyaret eden veya rastgele bir teknoloji editörünü takip eden bireylerin sayısının çok az olduğunu ortaya koydu.

Satın alma işlemi yapmadan önce internette araştırma yapan kullanıcıların en çok baktığı site sahibinden.com olurken, cep telefonu fiyat karşılaştırması yapmak isteyenlerin takip ettiği siteler arasında cimri.com ve akakçe.com ön plana çıkıyor. Akıllı telefon markalarının ürün özellikleri ve kampanyalara yer verdiği kendi web siteleri kullanıcılar tarafından neredeyse hiç ziyaret edilmiyor.

Ankete katılan kullanıcıların yüzde 38’i tek bir teknoloji zincir mağazasını fiziksel olarak ziyaret ettiğini, yüzde 38’i ise birden fazla teknoloji zincir mağazasını ziyaret ettiğini belirtti. Yüzde 16’sı teknoloji mağazalarının yanı sıra operatör mağazalarına da gittiğini söylüyor. Vivo kullanıcıları özellikle kamera ve tasarımı beğendiklerini söylerken vivo kullanmayanlar tasarımı beğendiklerini vurguluyor.

Kullanıcılar çoğunlukla arka kamera kullanmakta ve çoğunlukla çocuklarının ve ailelerinin fotoğraflarını çekmektedir. Bunu manzara, doğa ve ambiyans gibi fotoğraflar takip etmektedir. Özçekimler için kullanılan ön kamera ise araştırmaya göre ikinci planda kalıyor. Araştırmanın ortasında gece ve yemek fotoğrafı çekenlerin yok denecek kadar az olması dikkat çekiyor.

Vivo’nun araştırmasındaki sosyal medya kullanım oranlarına bakıldığında Instagram başı çekiyor, ardından Twitter geliyor. YouTube kullanımına bakıldığında YouTube Premium kullanımındaki artış dikkat çekiyor.

Kullanıcıların yüzde 65’i, reklam görmeden içeriğe doğrudan erişmek için Youtube premium satın aldıklarını belirtiyor. Ayrıca ücretli dijital yayın platformlarının kullanım oranlarında da ciddi bir artış gözleniyor. Ankete katılanların yüzde 73’ü bir veya daha fazla dijital yayın platformuna abone olduğunu paylaşırken, Netflix bu platformlar arasında ilk sırada yer alıyor.

Aynı zamanda akıllı telefonların hayatımıza girmesi ve dijital ortamda içeriklere kolay ulaşımın sağlanmasıyla birlikte televizyon izlenme oranlarında da önemli bir düşüş yaşandığını ortaya koymaktadır. Araştırmaya katılan 5 kişiden 2’si (yüzde 40) hiç televizyon izlemediğini söylüyor.

Kalan yüzde 60’ın sadece yüzde 13’ü çok az televizyon izlediğini söylüyor. Katılımcılar tarafından en çok izlenen içerikler dizi ve spor programlarıdır. Araştırma ayrıca bir dönem izlenme oranı oldukça yüksek olan Survivor ve Masterchef gibi eğlence programlarının da eski popülaritesini kaybettiğini gösteriyor.

haber-ladik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu